KYLÄYHDISTYS

Tekijät toiminnan takana

Pajulahden Kyläyhdistys ry on taloudellisesti voittoa tuottamaton ja puolueellisesti sitoutumaton yhdistys.

Kyläyhdistys järjestää kylällä erilaisia tapahtumia mukavan yhdessäolon merkeissä. Pyrkimyksenämme on myös lisätä kylän viihtyisyyttä alueen kehittämisen myötä.

Kyläyhdistykseen kuuluvat kaikki kylän asukkaat; jäsenmaksua emme peri. Kyläläiset valitsevat kerran vuodessa hallituksen, johon kuuluu 7-10 jäsentä.

TOIMINTA 2017

Pajulahden kyläyhdistys on aktiivinen toimija. Yhdistyksessä haluamme, että toimintamme ja tulevaisuuden suunnitelmamme ovat mahdollisemman näkyviä.

Ohesta voit lukea edellisen toimintakautemme kertomuksen (pdf.tiedosto).

Ohesta voit lukea suunnitelmamme tulevalle toimintakaudelle (pdf.tiedosto).

Ota meihin rohkeasti yhteyttä, jos mielessäsi on ideoita, joilla voisimme kehittää kyläyhdistyksemme toimintaa!

Kaikki palaute on tervetullutta!

KYLÄSUUNNITELMA 2005

Pajulahden kyläsuunnitelma ahkeroitiin kyläläisten yhteisissä tilaisuuksissa vuoden 2005 syksyllä.

Kyläsuunnitelman vetäjänä toimi Matti Rahunen Kalakukko ry:stä.

Yhteisiä kehittämis-iltoja oli yhteensä neljä lokakuun ja marraskuun aikana. Varsinaisen kyläsuunnitelman julkistaminen tapahtui joulukuussa 2005 kyläläisille järjestetyn perinteisen puurojuhlan yhteydessä.

RAKENNUSPAIKKASELVITYS 2010

RAKE, rakennuspaikkaselvityshanke on Kehittämisyhdistys Kalakukko ry:n hallinnoima, ja sen toiminta-alueella toteutettu kehittämishanke, jonka pitkän aikavälin tavoitteena on maaseutualueen väestöpohjan turvaaminen.

Hankeen tarkoituksena on saada esiin maaseutuasumisen parhaiten sopivia kohteita ja edistää niiden myyntiä.

Hanke toteutettiin ajalla 1.5.2008- 31.12.2010, ja sitä rahoittivat Kalakukko ry:n toiminta-alueen kunnat ja kaupungit sekä Euroopan Unionin maaseuturahasto.

PALVELUT

Paras paikka asua!

Pajulahti on ollut yksi Nilsiän vetovoimaisimmista kasvukeskittymistä ja rakentamiskohteista.

Pajulahdessa yhdistyvät monen muuttajan unelmat ja vaatimukset maaseudun rauhasta lähellä palveluja.

Asukkaita Pajulahdessa on tällähetkellä n. 200

Me Pajulahtelaiset haluamme edistää maaseudun elinvoimaisuutta  ja luonnon omaa vetovoimaa.

PALVELUHAKEMISTO

Palvelut lähelläsi

Pajulahti on osa Nilsiän yritysystävälliseen kulttuuriin kuuluvaa asuin-aluetta ja alueelle on perustettu  ajan myötä useita eri alojen yrityksiä.

Oheista linkistä voit tulostaa itsellesi Pajulahden alueen palveluhakemiston.

Hakemistosta löydät lähialueen yrittäjien tarjoamia palveluita, mutta myös ns. yleishyödyllisiä yhteystietoja, joita tarvitset omassa arjessasi.

Jos tiedät listaan kohdistuvista muutoksista, tai toivot sinne jotain lisää, niin ilmoitathan siitä kylän yhteyshenkilölle.

VAPAA-AIKA

Äiti, mitä mä tekisin?

Pajulahden rannassa on kyläyhdistyksen ylläpitämä leikkikenttä sekä uimaranta. Lisäksi Pajulahden vesistö tarjoaa vesivirkistys- ja kalastusmahdollisuudet ympäri vuoden.

Kylällä toimivat aktiivisesti nuorten 4H-kerho, sekä kansalaisopisto.

Pajulahdesta  on n. 25 kilometriä Tahkovuorelle, missä on mahdollisuus monen aktiviteetin harrastamiseen. Lisätietoja Tahkon virkistysmahdollisuuksista www.tahko.com

Nilsiän keskustassa toimii erittäin monipuolinen harrastuspiirien valikoima aina kansalaisopistosta nuorison bänditreeneihin. Nilsiän Mantulla kokoontuvat mm. Nilsiän musiikin ystävät, Kivat Kirsut, Latinotanssijat ja monet muut. Nilsiässä on myös paljon aktiivista moottoriurheiluharrastusta, samoin palloilulajit ovat suosittuja.

Siilinjärvellä on Fontanella -kylpylä, jonne myös on lyhyt ajomatka virkistäytymään tai vaikkapa keilaamaan tai kuntosalille. Lisätietoja www.fontanella.fi

Lue täältä Pajulahden koulun salivuorot

KIINTEISTÖT JA TONTIT

Pajulahdessa myyntävinä olevia  kohteita:

Oikotie.fi

Etuovi.com